Reklamační řád
Reklamační řád společnosti Ekomoss s.r.o.
1. Reklamační řád (odpovědnost za vady, záruka, reklamace)
1.1. V případě vady zboží, kterou lze odstranit, má kupující právo na bezplatnou vyhodovou přepravu, včas a spořádaně. Prodávající je povinen odstranit vadu bez zbytečného odkladu.
1.2. Namísto odstranění vady může kupující požadovat výměnu zboží, nebo pokud se vada týká pouze části zboží, pokud prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady v důsledku ceny zboží nebo závažnosti vady.
1.3. Namísto odstranění vad může prodávající vždy nahradit vadné zboží jako nepochodivé, pokud to kupujícímu nezpůsobí vážné potíže.
1.4. V případě vady zboží, která nemůže být odstraněna a která brání řádnému použití zboží bez vady, má kupující právo na výměnu zboží nebo má právo odstoupit od kupní smlouvy. Stejná práva jsou pro kupujícího právem, i když se jedná o vadu, které se lze vyhnout, nemůže-li kupující správně použít vadu satisinu k opětovnému založení vady nebo k většímu počtu vad.
1.5. V případě jiných nezvladatelných vad má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny zboží.
1.6. Prodávající pověřil kupujícího o jeho právech podle UST. § 622 občanského zákoníku (článek 8.1 až 8.3. těchto obchodních a reklamačních podmínek) a práva vyplývající z Ust. § 623 občanského zákoníku (body 8.4 až 8.5. těchto obchodních podmínek) uvedením těchto podmínek na příslušnou podstránku elektronického obchodu prodávajícího a kupující měl možnost si je přečíst v době před podáním objednávky.
1.7. Prodávající je odpovědný za vady zboží dle platných předpisů Slovenské republiky a kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo u konkrétní osoby. Informace o určených osobách a servisních místech pro záruční a pozáruční servis jsou poskytovány na zadní straně záručního listu nebo prodávajícím poskytnuty kupujícímu na požádání telefonicky nebo e-mailem.
1.8. Příslušná stížnost sorrtoid stížnost satison, umění. 8 z těchto podmínek. Kupující byl se stížností řádně seznámen a informován o podmínkách a způsobu reklamace zboží, včetně podrobností o tom, kde lze reklamaci uplatnit, a provedení záručních oprav v souladu s ust. Odstavec 1 tohoto § 11 zákona o DPH stanoví, že komise má 1 11. Zákon č. 250/2007 Z . Z. o ochraně spotřebitele a o změně zákona Slovenské národní rady č. 372/1990 B. porušení v platném znění (dále jen “zákon”) v době před uzavřením kupní smlouvy uvedením těchto podmínek na příslušnou podstránku elektronického obchodu prodávajícího a kupující si je mohl přečíst v době před odesláním objednávky.
1.9. Reklamační řád se vztahuje na zboží zakoupené kupujícím od prodávajícího ve formě elektronického obchodu na internetových stránkách prodávajícího e-commerce.
1.10. Kupující má právo požadovat odpovědnost za vady zboží zakoupeného od prodávajícího na odpovědnost výrobce, dodavatele nebo prodávajícího během záruční doby.
1.11. Vykazuje-li zboží vady, má kupující právo uplatnit reklamaci v provozovně prodávajícího v souladu s ust. Odstavec 1 tohoto § 11 zákona o DPH stanoví, že komise má 2 Zákon předáním zboží prodávajícímu a předáním prodávajícímu znamením ochoty kupujícího uplatnit své právo podle bodů 8.1. až 8,5. tyto obchodní podmínky (dále jen “oznámení o nároku na reklamaci”), např. ve formě vyplněného reklamačního formuláře, který se nachází na podstránce elektronického obchodu příslušného prodejce, naleznete formulář reklamace zde. Prodávající doporučuje zboží při jeho odeslání na reklamaci pojistit. Zásilky nejsou převzaty prodávajícím. Kupující je povinen pravdivě uvést v oznámení o nároku všechny požadované informace, zejména pro přesné označení druhu a rozsahu vady zboží; kupující rovněž uvede, které z jeho práv podle Ust. Použijí se články 622 a 633 občanského zákoníku. Kupující má rovněž právo uplatnit nárok u osoby oprávněné výrobcem zboží k provádění záručních oprav (dále jen “určená osoba”). Seznam určených osob je uveden v záručním listu nebo zaslán kupujícímu na jeho žádost prodávajícím.
1.12. Reklamační řízení týkající se zboží, které může být prodávajícímu doručeno, začíná dnem, kdy jsou kumulativně splněny všechny následující podmínky:
- a) doručení oznámení o reklamaci prodávajícímu;
- b dodání reklamovaného zboží od kupujícího prodávajícímu nebo určené osobě;
- c) dodání přístupových kódů, hesel atd. reklamované zboží prodávajícímu, jsou-li tyto údaje nezbytné pro řádné vyřízení reklamace;
1.13. Je-li předmětem reklamace zboží, které nemůže být objektivně dodáno prodávajícímu nebo které je pevně začleněno do obchodního rejstříku, podléhá kupující kromě splnění podmínek uvedených v bodech 8.12 písm. a c takové reklamace a obchodní podmínky poskytují veškerou nezbytnou pomoc při kontrole reklamovaného zboží prodávajícím nebo třetí stranou určenou prodávajícím. Reklamace týkající se zboží, které nemůže být objektivně dodáno prodávajícímu nebo které je pevně začleněno, začíná dnem, kdy byla provedena kontrola zboží podle první věty. Pokud však prodávající nebo jím určená třetí strana, a to i přes nezbytnou pomoc poskytnutou kupujícím, nezajišťuje, že kontrola bude provedena v přiměřené lhůtě, nejpozději však do 10 dnů od obdržení oznámení o reklamaci prodávajícímu, začíná reklamační řízení dnem obdržení oznámení o reklamaci prodávajícímu.
1.14. Prodávající nebo určená osoba vydá kupujícímu potvrzení o reklamaci zboží ve vhodné formě zvolené prodávajícím, např. ve formě pošty nebo písemně, ve které je povinen přesně identifikovat reklamované vady a znovu poučit spotřebitele o svých právech podle bodu 8.1. až 8.3. obchodních a reklamních podmínek (ust. § 622 občanského zákoníku) a práv podle bodu 8.4. až 8,5. obchodní a reklamní podmínky (ust. § 623 občanského zákoníku). Je-li reklamace podána prostřednictvím komunikace na dálku, je prodávající povinen neprodleně předat doklad o reklamaci kupujícímu; nemůže-li být potvrzení doručeno okamžitě, musí být doručeno bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vybavení reklamace; potvrzení o reklamaci nemusí být doručeno, má-li kupující možnost prokázat reklamaci jiným způsobem.
1.15. Kupující je oprávněn rozhodnout, které ze svých práv ve smyslu Ust. § 622 a ust. § 623 občanského zákoníku platí a je povinen neprodleně poskytnout informace o svém rozhodnutí prodávajícímu. Na základě rozhodnutí kupujícího, které z jeho práv ve smyslu Ust. § 622 a ust. § 623 občanského zákoníku se vztahuje prodávající nebo určená osoba je povinna určit způsob vyřizování reklamace podle Ust. 2. m) Zákon okamžitě, ve složitějších případech, do 3 dnů od zahájení reklamačního řízení, v odůvodněných případech, zejména v případech, kdy je požadováno komplexní technické posouzení stavu zboží nejpozději do 30 dnů ode dne zahájení reklamačního řízení. Po podání reklamace se prodávající nebo určená osoba vyředu reklamace okamžitě, v odůvodněných případech může být reklamace podána později. Stížnost však nesmí trvat déle než 30 dnů ode dne reklamace. Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy nebo má právo vyměnit zboží za nové zboží.
1.16. Pokud kupující vznesl nárok na zboží během prvních 12 měsíců od uzavření kupní smlouvy, může uplatnit nárok odmítnutím pouze na základě znaleckého posudku nebo stanoviska vydaného autorizovanou, oznámenou nebo akreditovanou osobou nebo na základě stanoviska určené osoby (dále jen “znalecké posudek zboží”). Bez ohledu na výsledek technického posouzení nesmí prodávající od kupujícího požadovat náhradu nákladů na technické posouzení zboží nebo jiných nákladů spojených s technickým posouzením zboží.
1.17. Pokud kupující vznesl nárok na výrobek 12 měsíců po uzavření kupní smlouvy a prodávající jej zamítl, je osoba, která reklamaci vyřídila, povinna uvést v důkazu reklamace, komu může kupující zboží zaslat za věc za úplatu. Zašle-li kupující zboží k odbornému posouzení určené osobě uvedené v dokladu o vybavení reklamace, nese náklady na technické posouzení zboží, jakož i veškeré další náklady v něm vzniklé, bez ohledu na výsledek odborného posouzení. Prokáže-li kupující prodávajícího odpovědnost za reklamovanou vadu zboží odborným posouzením, může reklamaci uplatnit znovu; během odborného posouzení zboží záruční doba nevyprší. Prodávající je povinen uhradit kupujícímu do 14 dnů ode dne vrácení veškerých nákladů vzniklých v souvislosti s odborným posouzením zboží, jakož i vzniklých souvisejících nákladů. Nárok na reklamaci nelze odmítnout.
1.18. Záruka se nevztahuje na vady, které kupující oznámil v době uzavření smlouvy prodávajícím nebo které musí být s ohledem na okolnosti uzavření kupní smlouvy známy.
1.19. Prodávající si vyhrazuje právo nahradit vadné zboží jiným impoveriálním zbožím se stejnými nebo lepšími technickými parametry, pokud to kupujícímu nezpůsobí vážné potíže.
1.20. Prodávající neodpovídá za vady zboží:
- a) Není-li zásilka úplná nebo v případě zjevné vady, kterou mohl kupující zjistit kontrolou zásilky při dodání zboží a která nebyla oznámena zástupcem prodávajícího v souladu s bodem 5.8 této reklamace a obchodními podmínkami, mohou být následné nároky tohoto druhu uznány pouze tehdy, prokáže-li kupující, že reklamované vady již měly zboží v době jejich převzetí kupujícím.
- b) neuplatní-li kupující své právo týkající se odpovědnosti prodávajícího za vadu zboží až do konce záruční doby zboží,
- c) je-li vadou zboží mechanické poškození zboží způsobené kupujícím,
- d je-li vada zboží způsobena použitím zboží za podmínek, které neodpovídají jeho intenzitě, vlhkosti, chemickým a mechanickým vlivům na přírodní prostředí zboží,
- e) pokud byla vada zboží způsobena neodbornou manipulací, servisem nebo zanedbáním péče o zboží,
- f) pokud byla vada zboží způsobena nadměrnou zátěží nebo použitím zboží v rozporu s podmínkami stanovenými v dokumentaci nebo obecnými zásadami běžného používání zboží;
- g) pokud byla vada zboží způsobena poškozením zboží nevyhnutelnými a/nebo nepředvídatelnými událostmi,
- h) pokud byla závada na zboží způsobena poškozením zboží náhodným zničením a náhodným
- i pokud je závada zboží způsobena neodborným rušením, poškozením vody, ohněm, statickou nebo atmosférickou elektřinou nebo jinou vyšší mocí;
- j pokud byla vada zboží způsobena zásahem do zboží neoprávněnou osobou.
1.21. Prodávající je povinen uplatnit reklamaci a ukončit reklamační řízení jedním z následujících způsobů:
- a předání opraveného zboží;
- b výměnu zboží;
- c vrácení kupní ceny zboží;
- d zaplacení přiměřené slevy z ceny zboží;
- e písemnou výzvu k přijetí zamýšleného plnění prodávajícím;
- f odůvodněné odmítnutí reklamovat zboží.
1.22. Prodávající je povinen vydat kupujícímu písemnou písemnou listinu nejpozději do 30 dnů ode dne reklamace osobně prostřednictvím poštovního nebo kurýrního nebo doručovacího poskytovatele služeb o způsobu určení vyřízení reklamace a vyřízení reklamace.
Prodávající bude informovat prodávajícího ihned po ukončení reklamačního řízení telefonicky nebo e-mailem, a bude spolu se zbožím nebo. doklad o stížnosti byl obdržen e-mailem.
1.23. Záruční doba je 24 měsíců od data dodání zboží, pokud se záruční doba v konkrétních případech neliší. Sportovní potraviny, potraviny v dárkových koších a krmivech mají minimální trvanlivost delší než 2 měsíce před datem spotřeby, v případě kratší lhůty se prodávající obrátí na kupujícího telefonicky nebo e-mailem a zásilka je odeslána pouze se souhlasem kupujícího.
1.24. Záruční doba je prodloužena o dobu, po kterou kupující nemohl zboží používat z důvodu záruční opravy zboží.
1.25. V případě výměny zboží za nový obdrží kupující doklad uvádějící výměnu zboží a jakékoli další reklamace jsou podány na základě kupní smlouvy a tohoto reklamačního dokumentu. V případě výměny zboží s novým bude záruční doba opět běžet od obdržení nového zboží, ale pouze na nové zboží.
1.26. Pokud jde o vyjímatelou vadu, reklamace bude uplatněna v závislosti na rozhodnutí kupujícího podle bodu 8.15. následující stížnost a podmínky takto:
- a prodávající zajistí odstranění vady, nebo
- b prodávající vadné zboží vymění.
1.27. Pokud jde o vyjímatelou vadu a kupující neurčí neprodleně v souladu s bodem 8.15. tyto reklamace a podmínky, jakým způsobem by měla být reklamace podána, bude prodávající vyřídit reklamaci odstraněním vady.
1.28. V případě vady, kterou nelze znovu odstranit, nebo ještě jednou opakované odstranitelné vady nebo většího počtu různých snímatelných vad, které brání řádnému použití zboží bez vad, je prodávající v závislosti na rozhodnutí kupujícího podle bodu 8.15. stížnosti a smluvních podmínek, je stížnost následující:
- a) výměnu zboží za jiné funkční zboží se stejnými nebo lepšími technickými parametry, nebo
- b) nemůže-li prodávající zboží vyměnit za jiné, vynese nárok vrácením kupní ceny za zboží.
1.29. Vyřízení reklamace se vztahuje pouze na vady uvedené v oznámení o reklamaci a v prohlášení o reklamaci zboží uvedeného v bodě 8.14. stížností a smluvních podmínek.
1.30. Pro účely reklamace se výskyt jedné odstranitelné vady považuje za opakovanou vadu více než dvakrát.
1.31. Pro účely nároku se za výskyt současně považují více než tři různé vykazovatelné vady.
1.32. Kupující je oprávněn uplatnit nárok na vadu zboží poté, co uplatnil své právo a požádal prodávajícího o nápravu vady zboží podle bodu 8.1. tyto reklamace a obchodní podmínky jsou spotřebovány a bez ohledu na výsledek reklamace bude jakákoli reklamace stejné jedinečné vady (nikoli vad stejného druhu) zamítnuta.
1.33. Ustanovení čl. 8 těchto stížností a obchodních podmínek se výslovně nevztahuje na subjekty, které nedodržují definici spotřebitele stanovenou v UsT. 2. a) Zákon.
1.34. Není-li spotřebitel spokojen se způsobem, jakým prodávající vyřídil svůj nárok, nebo má-li za to, že prodávající svá práva znepokojil, má možnost obrátit se na prodávajícího s žádostí o nápravu. Odpoví-li prodávající na žádost o nápravu odmítnutím nebo na ni neodpoví do 30 dnů ode dne odeslání, má spotřebitel právo předložit alternativní řešení svého sporu podle ustanovení § 12 zákona č. 391/2015 Nový rok o alternativním řešení sporů a změně některých právních předpisů. Příslušný subjekt pro alternativní řešení spotřebitelských sporů s prodávajícím Ekomoss s.r.o., Gudernova 3, 04011 Košice, Slovensko, Obchodní rejstřík Okresního soudu Košice I, oddíl: Sro, vložte č. 44032/V je Slovenská obchodní inspekce (SOI), Vrátna 3, P.O. BOX A-35, 040 65 Košice 1 , http://www.soi.sk nebo jakýkoli příslušný oprávněný právní subjekt zapsaný v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství Slovenské republiky (seznam je k dispozici na http://www.mhrs.sk má spotřebitel právo volby, na který z výše uvedených subjektů alternativního řešení spotřebitelských sporů se obrátí.
1.35. Spotřebitel může používat online platformu pro http://ec.europa.eu/consumers/odr/ řešení sporů, která je k dispozici na Http://ec.europa.eu/consumers/odr/
9. Osobní údaje a jejich ochrana
9.1. Strany se dohodly, že kupující je povinen sdělit prodávajícímu své jméno a příjmení, trvalé bydliště včetně PSČ, telefonní číslo a e-mailovou adresu v objednávce za účelem řádného vybavení a doručení objednávky.
9.2. Strany se dohodly, že kupující je povinen oznámit prodávajícímu jeho obchodní firmu, adresu sídla, včetně PSČ, DIČ (je-li přiděleno), telefonní číslo a e-mailovou adresu v objednávce za účelem řádného vybavení a dodání objednávky.
9.3. Kupující, který se zaregistroval v internetovém obchodě, může kdykoli zkontrolovat a změnit poskytnuté osobní údaje a zrušit svou registraci po přihlášení na webové stránky elektronického obchodu v rámci * mého nákupního centra*.
9.4. Prodávající tímto informuje kupujícího, že ve smyslu čl. 1. b Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. jako správce informačního systému bude v procesu uzavírání kupní smlouvy zpracovávat osobní údaje kupujícího bez jeho souhlasu jako subjektu údajů, protože zpracování osobních údajů kupujícího bude provedeno prodávajícím v rámci předsmluvních vztahů s kupujícím a zpracování osobních údajů kupujícího je nezbytné pro plnění kupní smlouvy, ve které kupující jedná jako jedna ze stran.
9.5. V souladu s čl. Není to jen v případě, že neexistuje 1 000 od 1 se f) předpisy, může prodávající po dodání objednaného zboží, nebo služby kupujícímu na základě oprávněného zájmu zpracovávat osobní údaje kupujícího i pro účely přímého marketingu a zasílat kupujícímu na e-mailovou adresu informace o nových produktech, slevách a propagačních akcích na nabízené zboží, nebo Služby.
9.6. Prodávající se zavazuje nakládat s osobními údaji kupujícího a nakládat s nimi v souladu s platnými právními předpisy Slovenské republiky.
9.7. Prodávající to prohlašuje v souladu s čl. Není nutné stanovit možnost, aby členské státy měly k dispozici nezbytné informace a a b a c. b) Předpisy, osobní údaje kupujícího budou získány výhradně pro účely stanovené v těchto Obchodních podmínkách.
9.8. Prodávající prohlašuje, že pro jiné účely, než které jsou uvedeny v těchto podmínkách, bude vždy shromažďovat osobní údaje kupujícího odděleně na přiměřeném právním základě, přičemž zajistí, aby tyto osobní údaje byly zpracovávány a používány výhradně způsobem, který odpovídá účelu, pro který byly shromážděny, a nespojuje je s osobními údaji získanými pro jiný účel nebo pro účely plnění kupní smlouvy.
9.9. Kupující bude požádán, aby před odesláním objednávky zaškrtl políčko, aby potvrdil, že ho prodávající informoval dostatečným, srozumitelným a nezaměnitelným způsobem:
a) své identifikační údaje uvedené v čl. 1. tyto obchodní a reklamní výrazy prokazující totožnost prodávajícího,
b) kontaktní údaje prodávajícího nebo odpovědná osoba prodávajícího,
c) účel zpracování osobních údajů, kterým je uzavření kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím a právní základ pro zpracování osobních údajů;
d) že osobní údaje požadované pro účely uzavření smlouvy o suour a řádného vybavení a dodání objednávky jsou kupujícím povinny poskytnout;
e) je-li zpracování založeno na čl. 1. f) že oprávněným zájmem prodávajícího je přímý marketing,
f identifikační údaje třetí strany, což je společnost, která dodává objednané zboží kupujícímu, nebo identifikační údaje jiných příjemců nebo kategorií příjemců osobních údajů, pokud existují,
g) doba uchovávání osobních údajů nebo kritéria pro jeho určení
9.10. Prodávající prohlašuje, že bude zpracovávat osobní údaje v souladu s dobrými mravy a bude jednat způsobem, který není v rozporu nebo obcházet nařízení nebo jiné obecně závazné právní předpisy.
9.11. V souladu s nařízením poskytne prodávající kupujícímu následující informace, jehož údaje zpracovává:
a) totožnost a kontaktní údaje prodávajícího a případně zástupce prodávajícího;
b případné kontaktní údaje odpovědné osoby;
c) účely zpracování, pro které jsou osobní údaje určeny, jakož i právní
d) je-li zpracování založeno na čl. Není to jen v případě, že neexistuje 1 000 od 1 se f) oprávněné zájmy prodávajícího nebo třetí osoby;
e) okruh příjemců nebo kategorií příjemců osobních údajů,
f) případně informace, které má prodávající v úmyslu předat osobní údaje třetí zemi nebo mezinárodní organizaci;
g) doba uchovávání osobních údajů nebo kritéria pro jeho stanovení,
h) informace o existenci práva požádat o přístup k osobním údajům prodávajícího a o právu na opravu nebo výmaz nebo omezení zpracování nebo práva vznést námitku proti zpracování, jakož i o právu na přenositelnost údajů;
i právo podat stížnost u dozorového úřadu;
j) informace o tom, zda je poskytnutí osobních údajů právním nebo smluvním požadavkem nebo požadavkem nezbytným pro uzavření smlouvy, zda je kupující povinen poskytnout osobní údaje, jakož i možné důsledky neposkyttení těchto údajů;
k) existenci automatizovaného rozhodování, včetně profilování;
Kupující má právo získat od prodávajícího kopii zpracovávaných osobních údajů a má právo získat všechny výše uvedené informace. Za jakékoli další kopie požadované kupujícím může prodávající účtovat poplatek odpovídající administrativním nákladům na pokec.
9.12. Pokud kupující uplatní své právo podle bodu 9.11 písemně nebo elektronicky a obsah jeho žádosti prokáže, že je uplatněno jeho právo podle bodu 9.11, považuje se žádost za podanou podle tohoto nařízení.
9.13. Kupující má právo s prodávajícím vznést námitku proti zpracování svých osobních údajů, které očekává nebo budou zpracovány pro účely přímého marketingu, včetně profilování v rozsahu, v jakém souvisejí s takovým přímým marketingem. Pokud kupující s takovým zpracováním souhlasí, prodávající ukončí zpracování osobních údajů pro účely přímého marketingu ode dne obdržení takové námitky vůči prodávajícímu a osobní údaje dotčeného kupujícího již nemusí být a budou pro tyto účely zpracovávány.
9.14. Kupující může podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů Slovenské republiky pro podezření z podezření, že jeho osobní údaje jsou zpracovávány protiprávně. Nemá-li kupující plnou způsobilost k právním předpisům, může jeho práva uplatnit zákonný zástupce.
9.15. Prodávající přijme vhodná opatření, aby kupujícímu poskytl veškeré informace uvedené v bodě 9.11 ve stručné, transparentní, srozumitelné a snadno přístupné formě, jasně a snadno formulované. Prodávající poskytne informace elektronicky nebo v souladu s nařízením jinými prostředky, na kterých se kupující dohodne.
9.16. Informace o opatřeních přijatých na žádost kupujícího poskytne prodávající kupujícímu bez zbytečného odkladu, v každém případě do jednoho měsíce od obdržení žádosti.
9.17. Prodávající informuje tohoto kupujícího, že v důsledku plnění uzavřené smlouvy zpracování osobních údajů kupujícího předpokládá, že osobní údaje kupujícího budou poskytnuty a zpřístupněny následujícím třetím stranám nebo. příjemců:
10. Odstoupení od kupní smlouvy
10.1. Nemůže-li prodávající splnit své závazky vyplývající z kupní smlouvy z důvodu prodeje dodávek, nedostupnost zboží, nebo pokud výrobce, dovozce nebo dodavatel zboží sjednaného ve smlouvě o prodeji ukončil výrobu nebo provedl významné změny, které znemožnily splnění povinností prodávajícího podle kupní smlouvy nebo z důvodů vyšší moci, nebo pokud, i když si vychutnává jakékoli úsilí, není schopen dodat zboží zákazníkovi ve lhůtě stanovené těmito podmínkami nebo v jakékoli snaze, které mohou být vynaloženy spravedlivě. , které je uvedeno v objednávce, je prodávající povinen o této skutečnosti neprodleně informovat kupujícího a zároveň je povinen nabídnout kupujícímu náhradní službu nebo možnost kupujícího odstoupit od kupní smlouvy (zrušit objednávku). V případě, že kupující odstoupí od kupní smlouvy z důvodů uvedených v tomto bodě této reklamace a obchodních podmínek, je prodávající povinen vrátit kupujícímu zálohu již zaplacenou za zboží sjednané v kupní smlouvě do 14 dnů od oznámení o odstoupení převodem na účet určený kupujícím.
10.2. Kupující je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit bez udání důvodu v souladu s Ust. § 7 a nasl. Zákon č. 102/2014 Z.z. o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku (dále jen “zákon o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku”) do 14 dnů od obdržení zboží nebo ode dne uzavření smlouvy o poskytování služeb nebo od smlouvy o poskytování elektronického obsahu, který není na hmotném nosiči dodán, pokud prodávající včas a ručně splnil informační povinnosti podle Ust. Oddíl 3 zákona o ochraně spotřebitele pro prodej na dálku.
10.3. Kupující má právo v této lhůtě po převzetí zboží zboží rozbalit a otestovat podobným způsobem, jak je obvyklé při nákupu v klasické “kamenné” prodejně, a to v rozsahu nezbytném pro určení povahy, vlastností a funkčnosti zboží.
10.4. Lhůta pro odstoupení od smlouvy začíná dnem, kdy kupující nebo třetí strana jím určená, s výjimkou dopravce, převezme všechny části objednaného zboží nebo
- a zboží objednané kupujícím v jedné objednávce je dodáváno odděleně ode dne převzetí zboží, které bylo poprvé dodáno;
- b) dodává zboží skládající se z několika částí nebo kusů ode dne převzetí posledního dílu nebo posledního kusu,
- c na základě smlouvy je zboží dodáváno opakovaně během stanoveného období ode dne přijetí prvního dodaného zboží.
10.5. Kupující může od kupní smlouvy odstoupit, jejímž předmětem je nákup zboží ještě před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.
10.6. Odstoupení musí kupující provést písemně způsobem, který není pochyb o tom, že k odstoupení došlo, nebo ve formě zápisu na jiném trvalém nosiči nebo prostřednictvím formuláře připojeného k příloze č. 1 z těchto podmínek. Ochranná lhůta se považuje za zachovat, pokud bylo oznámení o odstoupení zasláno prodávajícímu nejpozději poslední den lhůty uvedené v UsT. Odstavec 1 odst. 1 Zákon o ochraně spotřebitele pro prodej na dálku.
10.7. Odstoupení od kupní smlouvy podle místa přechodu těchto obchodních podmínek musí obsahovat informace požadované ve formě odstoupení od kupní smlouvy připojené k příloze č. 1 z těchto obchodních podmínek, zejména identifikace kupujícího, číslo a datum objednávky, přesná specifikace zboží, způsob, jakým má prodávající vrátit již přijatou službu, zejména číslo účtu a/nebo poštovní adresu kupujícího.
10.8. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, bude od počátku zrušena i doplňková smlouva týkající se kupní smlouvy, od níž kupující odstoupil. V souvislosti se zrušením doplňkové smlouvy nelze od kupujícího požadovat žádné náklady ani jiné platby kromě náhrady nákladů a plateb uvedených v UST. Odstavec 1 odst. 3, USA Odstavec 1 tohoto § 1 odst. 3 a 5 zákona o ochraně spotřebitele pro prodej na dálku a cenu služby, kde je smlouva předmětem služby a služba je plně poskytována.
10.9. Kupující je povinen zaslat zboží zpět na adresu provozovatele Ekomoss s.r.o. bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů ode dne odstoupení od kupní smlouvy.
Gudernova 3, 04011 Košice, Slovensko +421915521035(nezasílejte zboží na adresu sídla společnosti !!) nebo ji předat prodávajícímu nebo osobě oprávněné prodávajícím převzít zboží. To neplatí, pokud prodávající navrhl, aby si zboží vyzvedl osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby. Lhůta uvedená v první větě tohoto bodu těchto obchodních a reklamačních podmínek se považuje za konzervovanou, pokud bylo zboží dodáno k přepravě nejpozději poslední den lhůty.
10.10. Kupující je povinen dodat prodávajícímu zboží kompletní včetně kompletní dokumentace, nepoškozené, pokud možno v původním obalu a nepoužit.
10.11. Doporučuje se pojistit zboží. Zásilky nejsou převzaty prodávajícím. Prodávající je povinen, bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne obdržení oznámení o odstoupení od smlouvy, uhradit kupujícímu všechny platby, které od něj obdržel na základě kupní smlouvy nebo v souvislosti s ní, včetně přepravy, dodávky a poštovného a dalších nákladů a poplatků. Prodávající není povinen vrátit kupujícímu platby podle tohoto bodu těchto podmínek použití před dodáním zboží nebo dokud kupující neprokáže, že zboží je prodávajícímu zasláno zpět, ledaže prodávající nenaznačuje, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby.
10.12. Kupující nese náklady na vrácení zboží prodávajícímu nebo osobě odpovědné za prodávajícího za převzetí zboží. To neplatí, pokud prodávající souhlasil s jejich tím, že je ponese sám nebo pokud nesplnil svou povinnost podle § 3 odst. 1 000 od 1 se i Zákon o ochraně spotřebitele pro prodej na dálku.
10.13. Kupující odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží vyplývající ze zpracování zboží, které jde nad rámec zacházení nezbytného pro určení vlastností a funkčnosti zboží. Spotřebitel neodpovídá za snížení hodnoty zboží, pokud prodávající nesplnil informační povinnost spotřebitele odstoupit od smlouvy podle § 3 odst. 1 000 od 1 se h) zákon o ochraně spotřebitele pro prodej na dálku.
10.14. Prodávající je povinen vrátit kupujícímu kupní cenu za zboží stejným způsobem, jakým kupující použil při platbě, ledaže se s kupujícím dohodl na jiném způsobu vrácení, aniž by kupujícímu byly v tomto ohledu účtovány další poplatky.
10.15. V případě, že kupující odstoupí od smlouvy a dodá prodávajícímu zboží, které je použito, poškozené nebo neúplné, zavazuje se kupující zaplatit prodávajícímu:
- a) hodnota, o kterou se hodnota zboží snížila ve smyslu čl. § 457 občanského zákoníku ve skutečné výši
- b náklady vzniklé prodávajícímu v souvislosti s opravou zboží a jeho původní stav vypočtený podle ceníku po záručního servisu zboží.
Kupující je povinen ve smyslu tohoto bodu zaplatit prodávajícímu náhradu škody až do výše rozdílu mezi kupní cenou zboží a hodnotou zboží v okamžiku odstoupení od kupní smlouvy.
10.16. V souladu s Ust. Odstavec 1 odst. 6 Zákon o ochraně spotřebitele o prodeji na dálku nemůže kupující rezignovat na smlouvu, jejímž předmětem je:
- prodej zboží vyrobeného podle zvláštních požadavků spotřebitele, zboží na zakázku nebo zboží určeného speciálně pro jednoho spotřebitele,
- prodej zboží, na které se vztahuje ochranný obal, který není vhodný k vrácení ze zdravotních nebo hygienických důvodů a jehož ochranné obaly byly po dodání nedostupné,
- prodej zvukových záznamů, videozáznamů, zvukových záznamů, knih nebo počítačového softwaru prodávaného v ochranném obalu, pokud spotřebitel rozbalil obal,
- poskytnutí elektronického obsahu jinak než na hmotném nosiči, pokud jeho poskytování začalo s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel uvedl, že byl řádně informován o tom, že vyjádřením tohoto souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy.
10.17. Ustanovení čl. 10 těchto podmínek se výslovně nevztahuje na subjekty, které nesplňují definici spotřebitele stanovenou v UsT. 2. a) Zákon.
11. Záverečné ustanovenia
11.1. V případě, že je smlouva sorrandis uzavřena písemně, musí být jakákoli její změna písemná.
11.2. Smluvní strany se dohodly, že komunikace mezi nimi se provádí ve formě e-mailových zpráv.
11.3. Vztahy, které se neřídí těmito podmínkami, podléhají příslušným ustanovením občanského zákoníku, zákona, zákona č. 22/2004 Z.Z. o elektronickém obchodu a pozměňujícím zákoně č. 128/2002 Z.z. o státní kontrole vnitřního trhu v oblasti ochrany spotřebitele a o změně některých zákonů ve znění zákona č. 284/2002 Sb. ve znění pozdějších předpisů a zákon č. 102/2014 Z.z. o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku.
11.4. Tyto obchodní podmínky nastupují vůči kupujícímu uzavřením kupní smlouvy.
11.5. Kupující bude požádán, aby toto políčko zaškrtl, aby potvrdil, že je s těmito podmínkami obeznámen, přečten, pochopen a plně s nimi souhlasí.